Studier om sensorisk marknadsföring

Vårt arbete grundar på den senaste forskningsinformationen, om hur doft- och ljudomgivningar förbättrar point-of-sale erfarenheten och viabiliteten.

Sevende Aromas har forskat känslornas påverkan på köpbeteendet i över 10 år.

”Jag köper aldrig äpplen, det har jag inte gjort på årtionden. Men när jag gick förbi så… Fick jag bara en sån känsla, att jag vill ha äpplen. Då måste jag bara köpa”.

Försäljningen av chokolad+41 %
Citymarket Åbo 2011

Försäljningen av lösgodis +40 %
Citymarket Klaukkala 2015

Försäljning av päron +10 %
Citymarket Åbo 2011

Försäljning av äpplen +39 %,
Försäljning av päron+10 %
Citymarket Åbo 2011
Doftmarknadsföring

Frukt- och grönsaksförsäljning +10%
Citymarket Pirkkala 2015
Ljud- och doftmarknadsföring

Försäljning av kött +8%
Citymarket Pirkkala 2015

Kontakta oss

Vi anpassar dig en egen doft, som passar till ditt företag. Be ett offert eller bjud oss att berätta mer om sensorisk marknadsföring.

Sevende Aromas

Med 15 års erfarenhet inom sensorisk marknadsföring, är Sevende Aromas är ledande företag inom branschen.

Till våra kunder hör bl.a. City-, Super- och K-Market Matbutikerna, Noho Partners Oyj, Holiday Club Resorts, Hok och Restel.

Ta kontakt

Sevende Aromas Sverige
Kundservice
Sommarvägen 5
16931 Solna
info@sevendesverige.se
+46 76 934 64 38

Följ Sevende

Gilla oss på facebook.

Beställ vårt newsletter

Beställ Sevendes Newsletter, så du hålls uppdaterad om sensoriska marknadsföringens nyheter och får våra erbjudanden.

Sevende Aromas • Laivasillankatu 14 A 7 • 00140 Helsinki, Finland